13 October 2012

rasa | dalam | rupa [RADAR 360°]

Unknown | 8:41 PM | 60 orang doakan aku slim |


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Assalamualaikum ..

rasa|dalam|rupa [RADAR 360°]
rasanya la kan , apa yang korang faham pasal RADAR nie ??
bakpo letak nama dia gini ??
entah pa pe kan aku nie tetiba tanya soklan macam nie .. tak masuk exam la weii ..
aku nie buke nye ore seni nok pahe nihh ,
tapi kalau ikut logik "bila kita tengok something (rupa) , akan timbul sesuatu (rasa)
 dalam diri kita .. baik melalui pandangan , pendengaran mahupun sentuhan .. 
betul tak ?? hehe sekadar pandangan jer ..
Pameran RADAR 360° nie berlangsung selama 3 hari (9-11 Oktober 2012)
di ruang legar kafe Saidatina Aisyah IPG Kampus Tengku Ampuan Afzan
banyak giller kot bahan pameran yang diorang pamerkan .. 
and banyak juga aktiviti yang dijalankan , meh paan listkan yea .. 
antaranya :
pertandingan mewarna (murid prasekolah & sekolah rendah)
demonstrasi pensel warna bersama UNEH (raja pensel warna malaysia)
demonstrasi batik canting (korang boleh mencuba)
oh conteng-conteng
projek amal MONA LISA
performance art
forkustik
dan banyak lagi .. 
and secara jujurnya paan memang giller-giller mereng kagum ngan karya dan usaha diorang ..
nampak tak muka kagum gua yang owsem dengan karya diorang  ..
bukan senang kot nak hasilkan karya-karya skreatip nie ..
tu cakk cakk .. cakk cakk , aku lacakk kang haa ..
heh heh heh .. alang-alang tak ramai orang bek aku pose ngan si Fifi nih ,
kang bila dah ramai nanti malu pulak .. almaklumlah sifat malu-malu aku nih begitu meninggi ..
kalah sami-sami dekat kuil tuu .. bapak menipu

aku pun tak tahu ruangan nie diorang bagi nama apa , tapi kira sudut tempat
pengunjung yang hadir nak amik gambar , buat kenangan sepanjang pameran berlangsung ..
nie pulak sudut forkustik
kalau korang nak sumbangkan suara-suara sumbang korang ,
boleh la try dekat sini .. hehehe
gua sendiri pun tak try sebab tahu , start je gua nyanyi ,
konpem monyet , ungka , enggang dekat atas pokok belakang blok cempaka
terpelanting jatuh atas tanah nanti .. hahaha
nie sewaktu perasmian pameran yang dirasmikan oleh timbalan pengarah kiteorang , En Roslan ..
seriuss smart kot diorang .. santai je ~~
siap petik-petik gitar gitu gini lagi nyanyi lagu tema pameran nih ..
tepuk tangan laju laju
antara orang kuat pameran RADAR 360° nie .. 
para pensyarah dan timbalan pengarah (dua dari kiri) ..
pelajar-pelajar dari sekolah rendah dan menengah pun turut hadir weh ..
dok merenung kemain lama dekat gambar tu korang paham ke maksud tersirat 
dia dik oOi .. haha
cehh ingatkan menu makanan free yang bakal kiteorang dapat masa pameran nie ..
rupanya menu aktiviti ..

cer tengok aktiviti bahagian atas - persembahan Kumpulan Anak Alam Timur
InsyaAllah .. paan & the geng akan buat performance art semasa pameran nanti ..
bukan "akan" lagi dah .. memang dah buat dah pun .. 
depan pengunjung yang ramai .. malu tu jangan cakap laa ..
tebalkan muka .. tebalkan muka kawan-kawan ..  
setiap orang akan pegang karakter masing-masing ..
macam Imylia - karakter tenang , 
akan cuba sampaikan perasaan itu melalui olah tubuh dan lakaran cat ..
bapak fleksibel nye kau , tak patah tulang belikat ke hah ?? heh heh heh
lepas tu mai pulak part aku .. 
ehh kejap , anak sape la yang bergayut dekat dinding tue ..
tolong alihkan jap .. hahaha
time nie moOd stress .. memang stress betul laahh , cat tumpah kot ..
lantai licin .. dah la tergelungsur masuk bawah sinki ..
malu .. malu ..
Allah ~~ dah macam black metal dah aku tengok kau winnie ..
dah , jangan buat macam nie dah lepas nie .. serremm
muka-muka vampire kelas atasan ..
kena cahaya matahari pun tak terbakar .. hihihi
ikan , umi , k.mira , k.jessie , winnie , amy, sue , fifi , kak ita , encik syamrul thanks yea semua .. 
sekarang masa untuk menyental balek cat-cat kat badan nihh
bukan setakat badan je kena sental , dekat lantai pun sama ..
dah pandai-pandai main cat kena lah cuci balek kan ..
kesian kat kiteorang , terpaksa jadi cleaner .. sob3 ..
tapi takpe .. rasa cam best pulak menyuci-nyuci depan orang ramai nihh ..
nampak cam rajin je kan .. rasa riak sikit 
muahahahahahah gedebukkk nahh amik kau sibijik  ..

dan disebabkan oleh cat-cat itulah ..
gua .. gua .. terpaksa mendogolkan kepala gua nie !!
seperti gambar di bawahhh
huwwwwaaaaa !!! 
dah berapa tahun tak botak .. huwwaa T_T
nak tanggalkan cat dekat kepala kemain susah .. siap pakai berus sabut lagi ..
bila dah botak senang jer , sekali harung ..
lepas tu terpaksa prepare jawapan .. konpem orang tanya mana rambut aku pergi ..
dah macam retiss dah pulak ..

nie dia skema jawapan aku dah bagi :
- pagi tadi aku pakai wig la ..
- rambut luruh kena cat ..
- oOo .. aku nak pergi umrah ..
- aku dah taubat !! sob3
dahh , lupakan part botak tue ..
macam la takleh tumbuh lain rambut (dan mengambil masa agak lama)..

nahh .. kemain cantik , kemas , kreatip lagi diorang canting batik tu wehh ..
tak sangka budak-budak maktab kita nie ramai yang kreatip rupe nyer ..
haaa .. lupa lak nak bagitau korang ,
ada jugak sudut mengukir inai (henna) masa pameran nie .. by Bimal Sohail
kalau ada sesiapa yang berhajat nak kahwin tapi tak boleh lagi tu ,
boleh la pakai inai nie .. sekurang-kurangnya lepas la sikit kempunan tu yea ..

gua pun ada pasang hajat gak nak pakai gatal nak menikah
tapi takut lak tiba-tiba satu blok nanti menjerit ada budak laki pakai inai .. hehehe
wow .. akhirnya penuh jugak 1000 pelekat untuk projek amal Mona Lisa nih ..
cun meletuss .. 

tahniah paan ucapkan sekali lagi kepada unit-unit seni visual dan seangkatan dengannya 
serta pihak yang terlibat secara langsung dan tidak langsung dalam pameran nie ..
korang memang terbaik ..

kepada blogger-blogger lain ,
kalau nak tengok gambar-gambar sepanjang pameran tu bolehlah ke page
RADAR 360°
korang skodeng la sepuas-puas hati korang .. hehehe

harap tahun depan ada lagi pameran nie ..
kita tunggu dan countdown ea ..









- TERIMA KASIH DAUN KELADI, ADA MASA HANGPA MAI LA LAGI -

6 comments:

nasuha ahmad helmi said...

review yang best! thanks paan. dapat gak akak tau cerita pameran ni dr jauh. good luck utk exam k.

Unknown said...

haha ..
skadar berkongsi cerita jer .. sekurang-kurangnya kami yg sbg pengunjung berpuas hati dgn pameran nie ..

InsyaAllah kak .. thankss ..

zulhazri said...

besttnnnyyaaa!

roslina roslee said...

terbaiklah korang, maktab kiteorang pun tak sehebat ni..

Unknown said...

kerjasama berpasukan..
roslina maktab mana?

Unknown said...

terima kasih zul

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...