18 January 2013

SEGMEN : MAKANAN DAN MINUMAN KEGEMARAN BLOGGER

Unknown | 2:45 AM | 50 orang doakan aku slim |
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Assalamualaikum


Lepas jer nampak si Paly post segmen nie , terus gua buat entry ..
sebab pe ? sebab segmen makanan bhaii .. bahahaha

Sebagaimana yang rakyat beta sedia maklum, hobi gua ialah mencekikkk .. ya mencekikk.. 
tak kira la pagi petang siang malam (kecuali tengah malam, gua pun nak jaga badan jugak bebb) .. 

Bak kata kawan gua yang ohsem lagi masyhukk 
" paan, ko ape yang ko tolak , batu dengan kayu je pun.. 
naseb tutt dengan tutt tutt je haram, kalau tak semua kau sapu ,
.. perrghhhh, ayat nak makan jalan raya tue..

tapi melantak-lantak gua pun , ada makanan yang memang feveret gua sampai berbini beranak sebelas pun 
and ada jugak makanan yang gua terpaksa tolak T_T .. ahh sadisnyaaa


soo .. di sini gua senaraikan semua jenis makanan feveret gua , jujur lagi amanah :

1. semua jenis masakan ibu
yuppp .. makanan no. 1 pilihan aku .. rasanya semua orang pun mempunyai pendapat yang sama macam aku ..
even kalau wife kita masak sesedap mana pun, masakan ibu tetap no. 1
dan sekarang aku dekat hostel tengah merindui masakan makk.. huwaaa takde kaitan langsung kan dengan wife .. hehe
mom , u're the best chief mom !!
2. sambal petai / sambal
makanan no. 2 feveret aku ialah sambal petai , sambal dan keluarga yang sewaktu dengannya .. 
sambal nie dah macam supplier dalam hidup aku .. rasa macam tak lengkap jer kalau takde time makan 
aku memang sangat suka dan gilakan makanan yang pedasss .. die hard fann
& masa dekat rumah , aku akan makesure bekalan sambal belacan aku sentiasa ditopup .. kau ade ??

3. masakan yang dimasukkan petai
yea .. makanan yang dimasukkan petai .. apa sahaja jenis makanan ..
semua orang mesti cakap eyy makan petai mulut busuk , kentut busuk 
yeaa , aku tak nafikan .. tapi cuba korang search apa khasiat petai ?? Biar berbau tetapi hasilnya uhmmm ..

4. kerabu mempelam
i love kerabu very muchh !! tambah-tambah kerabu mempelam yang mak buat ..
seriuss licin aku habiskan .. masam dan manisnyer ~~ wow very sodappp

5. nasi lemak
salah satu sarapan feveret aku .. kalau dekat rumah , abi mesti belikan 2 bungkus nasi setiap sorang
mau tak sihat anak sulung nye nihh .. hehe
tetapi bergantung jugak dekat sambal , kalau yang sedapp takpe
tapi kalau sambal yang diorang blend cili kering je cincai-cincai macam tue .. urghhh , aku rejecttt

6. burger
haha , burger .. feveret time waktu malam selepas dinner or study
tambah-tambah kalau yang ada blackpepper .. pergghhh .. layann ~~~
7. pasembor
gua kalau pergi penang tapi tak mencekik pasembor rasa macam tak lengkap je trip even pergi 1 hari je
kepada yang nak pergi penang tu , cuba try test pasembor dekat Padang Kota
baru cuba baru tahu penangan nye .. hehe

8. semua makanan dekat KFC
biasa la .. kalau dah duduk dekat Lipis nie , fastfood restaurant yang ada KFC je la .. dan lain-lain yang biasa
Masuk je KFC memang siap la duit poket .. semua gua sapu .. hehe

9. steamboat / tomyam
bila suka makanan yang pedas nie memang tak terlepas la dari tomyam dengan steamboat ..
kalau betul-betul nak makan tomyam , aku akan pergi ke restoran yang pembuat tomyam tu pure siam
yess pure siam .. sebab tomyam yang diorang buat memang gila-gila uhmmm - berasap telingaa
bukannya nak merendah kepakaran memasak rakyat Malaysia nie , tapi kadang-kadang diorang masak
guna pati tomyam sikit je .. charoiii ..

9. makanan korea
semenjak pengaruh korea nie , rajin pulak aku pergi mencekik dekat restoran makanan korea
bulgogi , bibimbap , naengmyeon , ddeokbokki dan lain-lain 
tapi tak semua orang minat makanan korea .. lidah orang Malaysia tak sama dengan orang sana
tambah-tambah kimchi .. rasa nak luah balek makanan bila makan kimchi .. hehe

10. aiskrim
semua jenis aiskrim aku makan .. 
tambah-tambah kalau orang belanja , lagi sedapp


dan minuman feveret aku forever & ever ialah :

1. cendol pulut /ABC
sedapppp .. tu jer boleh cakap .. haha
2. air kelapa
bila minum air kelapa nie kan , seriuss rasa fresshh .. rasa tak mengantuk / malas sangat
hehe , rasa untung pulak dekat rumah ada pokok kelapa .. leh minum anytime jer ..


sedap-sedap mencekik pun ada yang aku takleh makan jugak .. 
seriuss sedih kan kalau ada yang orang lain boleh makan , tapi kita tak ..

1. makanan haram - babs dan dookkksss serta yang berkaitan
2. seafood .. yea seafood .. seriuss yang nie paling aku sedih sekali
alergik punya pasal terpaksa korbankan T_T











- TERIMA KASIH DAUN KELADI, ADA MASA HANGPA MAI LA LAGI -

5 comments:

Cikgu Ma said...

ish..kuat makan ropanya...haha

Unknown said...

hahaha .. bukan kuat .. tp gagah dn taksub!! hahaha

Anonymous said...

paan, ko dh gillerr! haha

Lavendar Craft said...

pergghhh

Unknown said...

aishh .. normal gi..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...