16 April 2013

FERI - PULAU - JAMBATAN

Unknown | 3:52 PM | 00 orang doakan aku slim |
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Assalamualaikum



Kalau naik feri kena masuk ikut jeti
Kalau ramai kawan kena masuk ikut jambatan
Jumpa hidung mancung bukan semua pelancong
Combi anak tanjung, anak mami dok Jelutong !!

Haha habis semua entri aku nak taruk lagu .. cuba untuk memukhadimahkan entri walaupun idea dah sebesar telur puyuh nak menulihh entri nie .. Aku jeles giller tengok blogger-blogger lain , idea sebesar tempayan nak menulis .. Hmmm Apa pun berblogging harus diteruskann .. chill !!
Bila puak-puak nie dah berjumpa bukan reti nak duduk diam .. Rase macam adik beradik dah terpisah patpuluh tahun .. Bapak tacing giller rase .. haha .. Abang-abang Long macam kiteorang nie harus la bawak adik-adik pergi-pergi melawat tempat-tempat superb walaupun dah nampuluhnamribu kali dah pergi .. hehe , pergi dengan lain orang lain rasa asam pedasnyer .. huihui
kami dah bersatu setelah 4 hari tak berjumpaaa .. haha , nampak tak keeksaitedan muke kiteorang yang dah macam tepung talam .. Now heading tue flag hill .. haha bukit bendera .. Gua nie kira dikategorikan sebagai tour guide jugak laa .. Jalan penang nie hoOi , silap lorong memang melepas la korang nak u-turn jauh balek .. Dalam kete je kan , gua cuba kecikkan bijik mata kornea nie nak menengok signboard-signboard tepi jalan dan recall balek jalan-jalan macam nak jawab exam Geografi .. okey takde kaitan -.-"
Hehe ... budak sarawak tengah overeksaited !!
Aku pun dah lupe nie sengaja ke tak .. tapi memang gayattt
huu .. tak siap lagi ehhh jambatan kedua tue ??
yeaa , di mana saja .. di lipih , raub , aloq jawi mahupun di kodiang .. Harus ada gambar lompat .. Naseb ko bawak dslr ko mal .. Takde la aku nak praktis melompat lapanbelas kali sebab gambor yang hiperblurr tue .. p/s : mat saleh dekat sebelah tue dah pelik tengok aku .. "patut nye aku yang melawat Malaysia nie lompat-lompat gitu haa"
Untung arr depa pakai baju hitam putih .. Mai dekat aku MERAH .. okey jauh beza .. Mal , pergi tuko baju ..
Bhaaii , bakpo train tak gerok-gerok agi nihh .. Puahh kawe nunggu .. Adeii "
Pagi dah mencekik , tengahari mencekik , pukul 4 topup masuk balek , pukul 8 mentekedaqah pulop .. Allah ~~ bila la napsu makan jelangkung nie nak habihh .. Hahaha 



pssttt :
Tambang naik feri - Kereta RM14.00
Tiket naik Bukit Bendera (beserta IC) = RM8.00
kalau pakai student card = RM4.00   untungla kiteorang .. huihui









- TERIMA KASIH DAUN KELADI, ADA MASA HANGPA MAI LA LAGI -

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...