15 April 2013

PI-BI-ES TIGAKK .. APAK ITUK ??

Unknown | 7:43 AM | 30 orang doakan aku slim |
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Assalamualaikum


Bagi seorang yang bergelar guru nihh , perkara yang paling menggembirakan mereka termasuk saya yang bakal nie ialah memahami isi pembelajaran yang disampaikan dan cemerlang dalam peperiksaan .. Itu saja yang kiteorang mahu , yang lain tak nak dah .. Keberkatan itu sangat penting dan keikhlasan seorang guru mengajar tue akan dijamin di akhirat nanti .. 

Dekat-dekat nak cuti sekolah nie kiteorang kena pergi berPBS dekat sana selama seminggu .. Sambungan dari entri sebelum nie .. Korang tahu ke PBS tu ape ?? Senang citer macam nie la , PBS (Pengalaman Berasaskan Sekolah)  nie macam persediaan kiteorang sebelum berpraktikum selama berbulan-bulan di sekolah nanti .. Selain PBS , ada lagi nama-nama lain seperti School Based Experience (SBE) dan Rancangan Orientasi Sekolah (ROS) .. Tapi korang jangan confuse pulak dengan PBS - Pentaksiran Berasaskan Sekolah .. Dan semasa PBS nie jugak kiteorang ada tugasan yang perlu disiapkan , berkaitan dengan sekolah .. hmmm Semester nie aku dekat SK Berapit , Kedah dengan 3 orang lagi member gua dehh , Aidil Kalik & Sofi ..
Masa minggu aku pergi PBS dekat sekolah hari tue memang minggu exam , untuk budak-budak tahun 3 , 4 , 5 dan 6 .. Tup tup kena pulak aku relief kelas diorang , jaga exam .. Haha nak tergelak la pulak , macam-macam pe'el budak-budak nie buat sebab nak meniru .. Sorry to say la .. gua dah lama pro pasal nie .. hehehe , lagend kot dulu .. dulu je la .. Dah lepas jawab paper ada pulak keje-keje "khas" diorang tue .. hahahaha ..
free time .. tak tahu pulak nak buat ape , haa nie la keje nya ..
budak-budak yang macam-macam ragam .. okey naseb baik aku boleh kawal diri tak jadi kebudak-budakan macam diorang .. Kalau tak , hilang aku punya standard keguruan tue .. hik hik
Aku beruntung giller diberi kepercayaan oleh guru-guru dekat sekolah tue nak latih satu kumpulan nie untuk pertandingan "action song" akan datang .. Wiuwiu dah lama dah aku menanti semua nie .. hahaha .. Dan diorang pun memang sporting , tak banyak perangai sangat (kecuali keje mintak nak pegi toilet .. hmmm) Yeahh lets go!! jom berlatihh
Yang nie memang tak boleh belah .. memang aku tak terpikir langsung .. Memang kena dengan batang hidung aku la kot hari tue pakai baju sukan .. Tup tup cikgu pra sekolah tue panggil aku , bagitau suruh latih budak-budak nie futsal .. Nak lawan hari esok .. Mak aihh ????? Esok nak lawan baru nak berlatih ?? Pastu suruh aku pulak latih diorang ?? Huwaaaaaaaa giller giller .. Naseb baik la si Kalik dan Aidil ada .. Boleh tolong-tolong sama .. Dah la budak-budak kecik nie banyak giller ragam .. Nak marah tak sanggup T_T
Kamek baruk bangunn .. Matak sik bengkak-bengkakk .. bhahahaha bab nak menghantam dialek negeri orang memang serah kat aku .. hahahaha mana aku reti nak cakap Sarawakk ..
Our headmistress .. Sangat sporting .. Tengok muka macam garang je kan .. Bila borak , alahai sepatutnya kena sedia buah mempelam dengan garam belacan nihh .. haha
& our mentor untuk seminggu kiteorang dekat sini .. U memang friendly  giller dengan kiteorang .. Sudi berkongsi dan bercerita apa-apa saja .. Thanks for everything .. Sorry kalau ada salah silap terkasar bahasa hehe ..



p/s : hmm semester depan ada lagi 1 PBS .. lepas tue praktikum T_T huu nebes nebess









- TERIMA KASIH DAUN KELADI, ADA MASA HANGPA MAI LA LAGI -

3 comments:

Unknown said...

wah...untunglah PBS ramai2...eh..hari tu time lyeen PBS dekat Pahang..ada 3 org guru praktikum dri IPG KAA...baik2 je dorang..byk tolong lyeen..:D

Unknown said...

Lyeen De Syifa : Ehh, ye ke? sape ekk? Lyeen Pbs skali ngn kiteorang jugak ehh

Iffa Izzati said...

Paan, ko major ape?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...