16 November 2013

SALAH BILA DAH JADI TERLALU BAIK

Unknown | 4:54 PM | 00 orang doakan aku slim |

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Assalamualaikum


Aku cuba elakkan diri dari makhluk-makhluk macam ni.. Tapi mungkin malam tu "rezeki" aku..

Dekat stesen monorel Pekeliling semalam .. ada seorang remaja 20-an mai kat aku.. Tengok muka penuh gelisah.. Dalam otak aku ni memang tau yang mamat ni nak borrow duit aku.. Yahh memang betul tekaan aku.. cakap nak borrow duit.. dia cerita la dekat aku dari A smpai Z.. ringkasnya nak balek kuantan, tapi tertinggal tab dekat hostel kolej dot dot.. Dalam poket tab tu ada ic, kad bank, kad matrik & bla3.. So "budak" ni terpaksa burnkan tiket dia sebab nak rush balek hostel.. awalnya memang aku taknak bagi.. Aku terus terang dengan dia aku tak percaya sebab banyak penipu.. 
Dia gitau dia dah tanya polis pasal ni.. Polis cakap orang susah nak percaya so kena eksplain sepenuhnya..  Dia terpaksa burn tiket sebab nak balek hostel ambil barang-barang tu dan nak pnjam RM40 nak beli tiket semula sebelum pukul 11.30 malam.. Lama jugak la dia cuba "goda" aku.. 

Last-last aku keluarkan duit dari atm - genapkan RM50.. Kalu diikutkan aku nak pegang jer ic mamat tu.. Tapi sebab tertinggal.. aku cek beg dia, memang takdak.. So aku amik semua maklumat peribadi dia, siap tangkap gambar dia lagi.. Awal-awal mengelak jugak dia taknak amik gambar.. konon takut kena santau.. Sori bhaii, aku nak amik gambar jugak, aku curiga kau - kau curiga aku.. Kalau kau tipu memang aku santauu.. Dia janji nak call aku sejam kemudian.. Okey disebabkan aku nak rush aku bagi duit tu & simpan mklumat/ gambar dia.. 

Lepas sejam aku sendiri yang kol dia.. Okey mmg pfftttt.. Tak dapat & nombor tu tak wujud.. Haaaa gila sekejapp.. Sampai hari ni dia tak call.. Waaa sangat gumbiraa dan bergembira aku di balai poliss.. Buat karangan report bersama abam poliss di samping meng'improve'kan BM gue.. 

Okey.. Mungkin sesetengah orang anggap, alaa RM40 / 50 ja pun.. Halal je laa.. Tapi cuba bayangkan kalau benda macam ni makin berleluasa.. Aduhaii.. Makin ditipu dan ditipu.. Susah nak percaya orang zaman sekarang.. Tolong la jaga diri wehh di mana korang berada... eyyy setan dekat telinga ni dah berbisik suruh santau.. Agogogorahrahjhsdwe... Astaghfirullah ~~

Hmmmm.. Niat baik telah disalah erti.. Aku cuba bayangkan kalau diri ni berada dalam kesulitan macam tu.. Duit takdak dan cuba mintak tolong tapi orang tak percaya.. Hmmmm... Dunia oh dunia..

Wallahualam..






- TERIMA KASIH DAUN KELADI, ADA MASA HANGPA MAI LA LAGI -

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...