09 March 2014

FIESTA OF TRADITIONAL : DANCES OF MALAYSIA

Unknown | 9:20 AM | 00 orang doakan aku slim |

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Assalamualaikum



Wuhuhu .. aku rasa bulan dan semester nie la yang paling sibuk + super duper busy .. Ya Allah letih giller weyy .. Terutama persiapan untuk KOT 2014 tu, huiii nalla pusing habih kepala ~~ Tapi , padat-padat pun sempat lagi aku join program yang diorganize oleh sorang  member aku nie , bertolak pukul 3 petang balek pukul 3 pagi .. hehehe
Fakulti Tari Akademi Seni dan Warisan Kebangsaan (ASWARA) dengan kerjasama Kementerian Pelancongan telah menganjurkan Fiesta of Traditional : Dances of Malaysia bertempat di Lake Garden, Kuala Lumpur selama 5 hari berturut-turut (5 - 9 March)  .. Setiap hari produksi dan konsep persembahannya berbeza-beza .. Aku pergi bersama dengan member-member Afzan pada 8 Mac 2014 .. Tema pada malam itu ialah Folk Extravaganza .. 
Nie la member aku yang organize program nak ke festival nie .. Satu bas IPG kiteorang pergi ke Lake Garden , haha .. On the way nak ke sana tue memang wajib dan haruss singgah di RNR Genting Sepah .. Nak melahapp McD punya pasal .. hehehehe 
Malam tue , pergghhh memang aku kagum giller tengok performance diorang .. 4.5 bintangg aku bagi .. Persembahan berkonsepkan 1 Malaysia , semua kaum ada .. Tarian zapin , joget , inang , sapu tangan , "stick" , sewang , sumazau dan segala macam lagi .. Siap tarian Portugis pun ada .. Aku sampai dah tak ingat nak list senarai tarian yang diorang perform malam tue , banyak sangatt .. heheheh 
Persembahan terakhir , dikir barat ..
HEBATTT korangg , hebatt !!
Finally, dapat jugak bertemu dengan kenalan dari Aswara , Wan .. hehe hebatt ahh kauu ..
Bersama sebahagian daripada penari-penari pada malam tue .. 
Perghhhh , giller ahh kau lipat kaki ke atas bawah kiri kanan .. Kelu kiteorang tengok .. hahaha ..
Hmmm .. agak-agak posting nanti dekat tempat kaum nie tak ???  

# Catatan :
Produksi yang terbaik .. Rasa rugi pulak tak dapat nak tengok keseluruhan persembahan sepanjang 5 malam tue .. Boleh tengok persembahan satu malam jer .. Apa pun tahniah dan all the besttt !!



- TERIMA KASIH DAUN KELADI, ADA MASA HANGPA MAI LA LAGI -

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...