12 April 2014

PRAKTIKUM FASA 1 : SJKC YUH HWA [PART 1]

Unknown | 7:52 AM | 00 orang doakan aku slim |

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Assalamualaikum


Rasa macam dah lama dah tak update.. hampir dua minggu macam tu dalam bulan April .. ye lahh , nak buat macam mana .. Busy sangat dengan praktikum .. ni pun curi-curi update time weekend .. hehehehe

Takpe , entry kali nie aku story pasal practicum life aku .. heh hehhh .. Untuk sebulan nie aku berpraktikum di SJKC YUH HWA , BUKIT KOMAN, RAUB, PAHANG .. memang betul-betul dekat dengan bandar .. Kos sara hidup pun hmmmm boleh tahan laa nak cepat kering poket.. hehe
Patner praktikum aku , Hanida dan dua orang lagi patner dari unit lain .. Ong dengan A-teck .. 
Bersama barisan pentadbir sekolah dan guru-guru pembimbing .. Ya Allah , cikgu-cikgu dekat sini semua baik-baik belaka , ramah , ceria dan segala macam lagi laaa .. Even semuanya Cina , 2 orang sahaja cikgu Melayu dekat sini tapi diorang memang ohsemm ~~
Ni kawasan sekolahh gua .. dah update dalam instagram .. Memang colourful ~~
Ni pulak murid-murid kelas aku .. sini sekolah kurang murid , jadi ada 1 kelas jer bagi setiap tahun .. aku mengajar tahun 3 untuk 8 masa seminggu .. Chong Zhe Hau dengan Choi Pui Nee .. memang banyak ragam budak-budak kelas nie .. haha
yeaahhhhh ... akhirnya dapat jugak aku bertemu dengan retiss nie .. Teh dari tahun dua .. Seriuss muka sebijik macam watak Wilson dalam citer UP nie , hahahaha .. Badan besar tapi suara sangat laaa comel .. haha
ayyoyoo ~~
Nie Nisa .. muallaf dekat sini .. takpe , aku akan story banyak-banyak pasal dia dan kembar dia seorang lagi dalam next entry nanti ..
#PRAY4MH370 .. warga SJKC YUH HWA sentiasa mendoakan akan keselamatan para penyelamat dalam operasi mencari dan berharap agar kotak hitam / pesawat dapat ditemui .. ameen ~~

Life dekat sekolah nie memang best .. Life dekat SJKC memang lain dari SK .. tapi bab busy dan masa senggang memang takleh nak elak .. Nama pun praktikum .. Sekolah okey cikgu-cikgu pun oke .. Cuma problem dekat komunikasi murid-murid agak terhad , tak boleh nak faham dan tutur bahasa Melayu sepenuhnya .. 

Yeahh takpe , tinggal sikit masa je lagi .. go Paan !! (ayat menyedapkan hati .. hehehehe)







- TERIMA KASIH DAUN KELADI, ADA MASA HANGPA MAI LA LAGI -

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...