22 July 2014

CULTURAL EXCHANGE MALAYSIA-KOREA

Unknown | 10:26 AM | 00 orang doakan aku slim |
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Assalamualaikum

Anneyonghaseyo !! hahaha sepetkan mata anda sekarang , mood Korea bermula .. Alhamdulillah , dengan sibuk-sibuk berpraktikum pun sempat lagi balek IPG nak join event Pertukaran Budaya Malaysia-Korea yang dianjurkan oleh JPP & HEP IPGKTAA nie .. Thanks Fifi and the gang invited aku untuk perform masa program nie ~~

전통적인 게임 Melayu pantang berundur , hehe .Diorang panggil "cung-kak" .. haha hantam sajalahh .. Boleh tahan jugak diorang main congkak , eksplain sikit jer dah faham cara main ..

Bab ketinggian memang aku fail .. Sekali dengan mata aku pun sepett .. Takpe , korang pakai hanbook dulu ., petang nanti turn kiteorang pulak .. Sebelah pagi nie sesi pengenalan budaya Malaysia .. Ada pameran & sesi dialog .. Petang nanti baru ada persembahan budaya masing-masing dan slot bersama dengan diorang (Korean) 한국 - 말레이시아 
Sempat berkenalan dengan Park .. Dia dari Johor , datang sini nak join dengan Korean-korean dari Seoul .. Thanks Park !!
Sesi persembahan budaya .. Tarian Melayu , Cina , India , Sewang dan persembahan dari wakil Korea .. Adoyyai takleh belah , 2 hari jer berlatih .. Hantam sajalahh hihihi ..
Persembahan diorang sangat menarik !! Bukan KPOP okey .. Ni betul-betul budaya tradisional Korea
Okeyy sekarang slot bersama diorang .. Buat kraftangan "kipas kertas korea" ..
Nahhh , yang aku punya .. haha
Ape la yang ko cakap Aisyah .. Ape la yang aku tengah dengar tue .. hehehe
Oww yaaa lupa nak kaboorr !!! Sepanjang seharian diorang berada dekat sini , diorang dihidangkan dengan makanan tradisional kaum di Malaysia .. Sarapan makanan India , lunch Malay & minum petang makanan Cina .. Kiteorang yang berpuasa nie boleh tengok je lahh , telan air liur masing-masing .. hahahaha
dah mula dah !! haha
Thanks for coming !!! Sangat-sangat enjoy dan teruja masa event nie .. Kamsahabnida 감사합니다 !! Kira diorang dah datang sini , takyah lah pergi Korea lagi , KIV dulu .. ahahaha .. Thanks untuk souvenir dan Kimchi tue .. Owhh nampaknya tekak dan perut aku masih lagi Malaysia .. takleh nok makan dahh haha ..




- TERIMA KASIH DAUN KELADI, ADA MASA HANGPA MAI LA LAGI -

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...