12 September 2015

INTERNATIONAL GAMELAN FESTIVAL

Unknown | 12:20 PM | 00 orang doakan aku slim |
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Assalamualaikum



Sebelum aku habis study nie , berkesempatan aku join lawatan pergi tengok show gamelan dekat KL .. International Gamelan Festival. Baru balek dari FFM minggu lepas , minggu nie pergi KL balek .. hahaha .. Biasanya setiap tahun memang aku join event nie memandangkan IPG aku aktif dalam gamelan ..

Tak ramai yang pergi .. sebabnye minggu tue IPG aku ada krisis air .. Kiteorang dapat pelepasan cuti seminggu .. Jadi ramai yang ambil peluang balek kampung  .. Yang aku nie pulak tak balek , ye lahh dah nak habis dah kan .. Ada yang tak sampai lagi .. Diorang datang straight dari kampung .. Pergi pun pergi jugak padahal Isnin nie dah start final exam .. haha ..

Festival Gamelan Antarabangsa nie diadakan di Pusat Kraftangan Negara, KL .. Kalau tak silap aku , student Fakulti Muzik dari UiTM yang anjurkan event nie .. Kebetulan pada hari tue jugak ada Kuala Lumpur International Craft Festival (KLICF).. Lepas habis show nie memang serbu KLICF laa pulopp ..
Beberapa kumpulan gamelan dari Malaysia dan luar negara termasuk Sarawak dan Indonesia ambil bahagian dalam show hari tue .. Student sekolah rendah dan menengah pun ada .. Kalau tengok show diorang merendah diri jer rasa , haha .. Kebanyakannya bukan calang-calang group yang buat show , semuanya tik top ..
Tapi dalam banyak-banyak kumpulan , kumpulan nie laa yang paling mencuit hati sekali weii .. Hahahaa .. Tengok laa , budak-budak kecik kot yang main .. Aku pun tak mampu .. Sebahagian musician yang perform tue ada yang dari pra sekolah , woww .. Bukan mudah nak latih diorang .. Syabas Jabatan Pelajaran Negeri Sembilan .. Thorbaikkk !! 
Hahahaa .. nak tergelak tengok .. comei bohhh ..
Persembahan dari group gamelan Sarawak .. campuran elemen tradisional dan moden waktu main gamelan .. memang hebakk ahh ..

Lepas jer show gamelan tue , kiteorang terus serbu KLICF .. Fuhh banyak giller booth kraftangan dari pelbagai negara .. Tapi boleh tengok je lahh , hahaha .. Lepas convert harga Malaysia nie memang krik krikk sikit .. Duduk sini ambik gambar jer .. haha
Ala-ala garden ambik gambor .. Padahal karpet rumput hijau jer .. hehehe .. Sempat jugak berkenalan dan berkongsi-kongsi pendapat dengan crafter dari negara lain .. Lain padang lain belalang , lain crafter lain ideanya .. haha 





- TERIMA KASIH DAUN KELADI, ADA MASA HANGPA MAI LA LAGI -

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...