18 September 2015

LAST MOMENT [FAREWELL AFZAN]

Unknown | 9:58 AM | 00 orang doakan aku slim |
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Assalamualaikum


Aku berkawan dengan semua orang .. Tak kira berlainan jantina , bangsa dan agama .. Junior ataupun senior .. Sebab bagi aku , prinsip hidup aku -- bersahabat selagi mana mereka mahu bersahabat dengan kita .. Bercinta biar 1 , berkawan biar 1000 .. Baik buruk kawan kita perlu terima .. Mungkin kita ada apa yang dia takda atau mungkin kita takda apa yang dia ada .. Hidup saling menerima antara satu sama lain .. 

Mungkin nie salah satu faktor aku berat nak berpisah .. Aku berat hati nak  tinggalkan dan kehilangan sahabat-sahabat yang aku sayang .. 
Kalau boleh nak sangat bergambar dengan semua orang .. Tapi apakan daya , kekangan yang tidak dapat dielakkan .. Sahabat-sahabat yang banyak ragam garam .. Mungkin semua nie dapat dijadikan kenangan bermula saat nie sampai satu saat yang terakhir dalam hidup aku nie .. 

Sahabat, kehidupan ini tak lain adalah hamparan samudera luas
Kita renangi dan kita selami kedalamannya
Untuk mencari tiram di dasarnya, dan kita petik mutiaranya
Bahwa selalu ada yang bermakna pada setiap kehadiran dan pertemuan

Dengan bahtera tulus kebersamaan kita berlayar
Untuk saling menjaga dan saling percaya
Dan saat ini.. Saat dimana kita harus lalui waktu
Waktu dimana kita harus mulai maju
Maju untuk sesuatu harapan baru

Mungkin saat ini kita akan berpisah
Namun semua itu hanyalah sementara
Karena aku akan kembali dan harus kembali
Bukan untuk sekedar mengenang dan melihat
Puing-puing masa lalu bersama mu
Namun karena di sini lah tanah kelahiranku
Dimana ada engkau dan orang-orang terdekatku


Selamat tinggal semua .. Selamat maju jaya semua ..

Afzan , 2015


- TERIMA KASIH DAUN KELADI, ADA MASA HANGPA MAI LA LAGI -

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...